خانه / دندانپزشکی / فواید تناسب اندام و وزن ایده آل برای دهان و دندان

فواید تناسب اندام و وزن ایده آل برای دهان و دندان

تناسب اندام, وزن ایده آل, بهداشت دهان و دندان, اخبار دندانپزشکی, مضرات چاقی برای دندانها, بیماری های لثه, سلامت دهان و دندانها

مطالعات اخیر نشان داده اند که تناسب اندام، خطر بیماری های لثه را کاهش می دهد. برای مراقبت از لثه و دندان ها، استفاده روزانه از مسواک و خمیر دندان و همچنین مراجعه منظم به دندانپزشک و پریودونتیست ضروریست.

رییس آکادمی پریودونتولوژی امریکا معتقد است: ارتباط بین تناسب اندام، سلامت لثه و سلامت عمومی بدن، هشداری برای مردم است تا وزن خود را در محدوده طبیعی حفظ کرده و به میزان کافی ورزش و فعالیت بدنی داشته باشند. کنترل وزن و فعالیت بدنی هر دو در ارتقای سلامت عمومی بدن نقش دارند.

بیماری لثه چیست؟

بیماری لثه یک بیماری التهابی مزمن است که استخوان و بافت های حمایت کننده اطراف دندان ها را تحت تاثیر قرار می دهد. بیماری لثه یکی از دلایل عمده در از دست دادن دندان ها در میان بزرگسالان به شمار رفته و با سایر بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، دیابت و آرتریت روماتوئید (نوعی بیماری التهابی مفاصل) درارتباط است.

در افرادی که وزن متعادلی دارند و از تناسب اندام برخوردارند، میزان شیوع التهاب شدید لثه کمتر از سایر افراد است. برای انجام این تحقیق،BMI یا شاخص توده بدن و درصد چربی بدن به عنوان معیار کنترل وزن و همچنین حداکثر اکسیژن مصرفی به عنوان معیار فعالیت فیزیکی مورد بررسی قرار گرفت.

سپس این نتایج با نتایج حاصل از معاینه لثه و دندان ها مقایسه گردید. نتایج نشان داد در افرادی که کمترین میزان شاخص توده بدن و بیشترین معیار تناسب اندام را دارا بودند، احتمال التهاب شدید لثه به طور قابل توجهی پایین تر است.

همچنین مطلب نسخه فرانسوی برای سلامت لثه ها و رفع بوی دهان می تواند برای شما مفید باشد.