خانه / دندانپزشکی / درمان ورم لثه و ورم مخاط دهان + تسکین دندان درد

درمان ورم لثه و ورم مخاط دهان + تسکین دندان درد

ورم لثه, عفونت لثه, درمان دندان درد, مطالب دندان, دندانپزشکی شبانه روزی در تهران

درمان ورم لثه و ورم مخاط دهان + تسکین دندان درد

مصرف لبنیات مخصوصاً ماست به دلیل داشتن اسیدلاکتیک برای دندانها مفید است.مصرف امگا ۳ نیز توصیه می‌شود که می توان آن را از طریق مصرف ماهی جذب کرد.

برای رفع دندان درد می توانید از راههای طبیعی کمک بگیرید و به کاهش دردتان کمک کنید و از شر درد دندان خلاص شوید.

حمید افراسیابی، متخصص طب سنتی  گفت: برای تسکین درد دندان می توان از روغن میخک استفاده کرد چون میخک خاصیت آنتی بیوتیکی دارد.

وی ادامه داد: مصرف سیر در طول روز به کاهش درد دندان کمک می کند.همچنین می توان سیر له شده را با نمک و کره بادام زمینی مخلوط و روی دندان گذاشت.

همچنین پیاز نیز یک ماده ضدعفونی کننده است و می‌توان آن را خرد کرده و روی دندان گذاشت.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: انجیر خشک جوشیده شده در شیر، برای درمان ورم لثه و ورم مخاط دهان مفید است و عصاره وانیل نیز برای تسکین درد دندان توصیه می شود.

افراسیابی یک توصیه خانگی کرد و گفت: اگر هیچ مسکن و داروی گیاهی در دسترس نبود می‌توان مقداری یخ را روی دندان گذاشت چون با بی حس کردن ناحیه متورم، به کاهش درد کمک می کند.

وی ادامه داد: همچنین می توان از لیموترش استفاده کرد چون دارای ویتامین C است و عفونت را کنترل می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت: نعناع نیز خاصیت ضد درد دارد به همین دلیل می توان اسانس آن را به همراه آب مانند دهانشویه استفاده کرد.

افراسیابی افزود: مصرف روزانه گشنیز نیز تقویت کننده دهان و دندان است و از خرابی دندانها جلوگیری می کند. سبزی شاهی نیز همین خاصیت را دارد و لثه ها را تقویت می کند.