خانه / دندانپزشکی / درمان ریشه دندان و عصب کشی دندان + هزینه های ۹۶ – ۱۳۹۶

درمان ریشه دندان و عصب کشی دندان + هزینه های ۹۶ – ۱۳۹۶

درمان ریشه دندان, درمان ریشه, عصب کشی دندان, هزینه درمان ریشه دندان, قیمت درمان ریشه دندان, هزینه عصب کشی دندان, قیمت عصب کشی دندان, درد عصب کشی دندان

درمان ریشه دندان و عصب کشی دندان + هزینه

اصطلاح رایج «عصب‌کشی» هم که ترکیبی از واژه‌های «عصب»، «کشتن» یا «کشیدن» است، استرس بیشتری به بیماران منتقل می‌کند، در حالی که اصطلاح درست «درمان کانال ریشه» است. معادل دقیق واژه روت کانال تراپی یا درمان کانال ریشه دندان نیست. در گذشته عصب‌های دندان را با مواد شیمیایی می‌کشتند اما اکنون درمان ریشه دندان شامل خارج کردن بافت خونرسانی، عصبی و لنفاوی از داخل حفره مرکزی دندان و پر کردن و مسدود کردن این مجرا است بگونه‌ای که امکان رشد و تکثیر میکروب‌ها در آن فضا از بین برود.

دندانپزشکی شبانه روزی هروی: عصب کشی عبارت است از برداشتن بافت‌های مغز دندان در مواردی که این قسمت از دندان دچار التهاب یا عفونت شود.‌

دلایل عفونت یا التهاب مغز دندان عبارتند از پوسیدگی عمقی یا ترمیم گسترده دندان، طوریکه مغز دندان را نیز شامل شود؛ ترک یا شکستگی دندان به خاطر ضربه و ساییدگی گسترده مینا و عاج دندان به طوری که باعث نمایان شدن مغز دندان شود و گاهی اوقات بیماری شدید لثه.

درد عصب کشی دندان

واقعیت این است که عصب‌کشی نباید برای بیمار ترسناک باشد، چون با بی‌حسی موضعی حین کار، دردی احساس نخواهند کرد. بعد از تمام شدن کار هم با مصرف ضددرد‌ها در یکی دو روز اول، دردی بعد از درمان حس نخواهد کرد، اما یک تجربه ناخوشایند قبلی یا آنچه اطرافیان بیمار به او منتقل می‌کنند، باعث می‌شود به عصب‌کشی بدبین شود و از آن هراس داشته باشد!

دندان های کودکان

برخلاف تفکر عامیانه مردم که تصور می‌کنند دندان شیری عصب ندارد، دندان شیری نیز مانند دندان دائمی دارای پالپ (عروق خونی + اعصاب) است.

وقتی دندان شیری پوسیده شده و به موقع برای ترمیم آن اقدام نشود این پوسیدگی پیشرفت کرده و پالپ و اعصاب دندان را درگیر می‌کند که می‌تواند به درد شدید یا بروز آبسه یا فسیتول منجر شود.

در صورت بروز پوسیدگی سریعاً برای درمان آن اقدام شود وگرنه پیشرفت پوسیدگی، درمان را سنگین‌تر می‌کند و موجب آزار به کودک می‌شوند.

قیمت درمان ریشه دندان و عصب کشی دندان

برای اطلاع از قیمت ها با دندانپزشکی شبانه روزی هروی تماس بگیرید